Методична робота

Науково-методична проблема закладу:

«Проєктування й діагностика якості освіти в школі, як ресурс її інноваційного розвитку і зміцнення конкурентоздатностіучня»

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ ЗАКДАДУ

Мета:

• розвиток особистісного потенціалу вчителя;
• вироблення інноваційного стилю діяльності, потреби в педагогічних нововведеннях і розвиток варіативної педагогічної діяльності;
• формування типових компонентів особистісного потенціалу технологічних компетентностей вчителя,;
• корекція й модернізація особистісного потенціалу вчителя;
• опанування інноваційними педагогічними технологіями;
• виховання професіонала з діловими, організаторськими, соціально-психологічними рисами й уміннями;
• підготовка конкурентоспроможного фахівця відповідно до параметрів освітньої діяльності.

Зміст:
• використання проектних, інформаційно-комунікативних технологій у освітнього процесі, управлінській діяльності та методичній роботі;
• визначення змісту впровадження інноваційних технологій на основі прогнозування потреб розвитку суспільства та освіти;
• удосконалення професійних умінь, аналіз і самоаналіз особистого досвіду;
• опанування інноваційними технологіями, методами, прийомами, способами дій, організаційних форм;
• експериментальна перевірка нових ідей, методів, прийомів роботи з учнями;
• розробка й обґрунтування моделі вчителя як конкурентоспроможного фахівця.

Завдання:
• розробка критеріїв і показників конкурентоспроможності вчителя;
• діагностика професійних труднощів учителя й визначення основних перешкод професійного розвитку педагога;
• самооцінка діяльності вчителя, визначення перспектив педагогічного зростання;
• окреслення ступеня розриву між рівнем професійної компетентності й вимогами суспільства щодо рівня педагогічної діяльності;
• визначення на основі аналізу психолого-педагогічної літератури поняття «конкурентоспроможний учитель»;
• створення умов для реалізації творчого потенціалу вчителів , соціальної адаптації педагогів до інноваційного освітнього середовища;
• формування в учителя позиції активного суб'єкта науково-методичної та навчальної діяльності;
• розробка педагогічних технологій, компетентностей виховання вчителя як конкурентоспроможного фахівця;
• експериментальна перевірка ефективності педагогічних технологій формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця;
• розробка методичних рекомендацій щодо формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця й упровадження їх у практику роботи закладу.

Термін реалізації: 2020-2025рр.

Етапи реалізації:
• І - 2020/2021 н.р. - діагностико-теоретичний;
• ІІ - 2021/2022 н.р. - практичне дослідження проблеми;

• ІІІ - 2022-2023 н.р. - адаптаційно-корекційний;
• ІV - 2023/2024 н.р. - дослідження результативності;
• V - 2024/2225 н.р. - узагальнюючий підсумковий.

І етап

Діагностико-теоретичний етап 2020/21 н.р.

Мета:
• комплексна діагностика особистісної готовності вчителів до інноваційної діяльності;
• опанування теоретичних основ проблеми;
• забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів до впровадження проблемного питання;
• оволодіння технологічними компетентностями;
• підготовка педагога до прогнозування педагогічної діяльності в інноваційному просторі;
• формування єдиного освітнього середовища для успішної адаптації учасників освітнього процесу.

Завдання:
• забезпечення вчителів методичною літературою, ознайомлення з концептом проблемного питання;
• перевірка індивідуального сприйняття вчителями суті проблемного питання (тести, анкети, міні-твори тощо);
• технологічний аналіз дібраної інформації;
• визначення термінів реалізації проблемного питання.

Зміст:
• визначення проблеми, обґрунтування її актуальності;
• вивчення динаміки педагогічних орієнтацій учителя;
• вивчення літератури, нормативної бази з проблеми;
• виховання в педагогів інтересу до теми та психологічної готовності до роботи в творчих групах чи індивідуально;
• вироблення особистого досвіду кожним учителям:
- розвиток навичок критичного мислення як компонента професійності;
- вміння організувати самоосвітню роботу;
- рівень мотивації до неперервної освіти;
- оволодіння компетентностями;
• формування особистісної позиції щодо глибини освоєння й способу подальшого впровадження проблемного питання;
• визначення та розробка модулів щодо формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця.

Результат:
• активне теоретичне опрацювання проблемного питання, поінформованість;
• розуміння концептуальних і процесуальних особливостей упровадження проблеми;
• окреслення мети й змісту опрацювання проблеми;
• створення моделі конкурентоспроможності вчителя.

Зміст, форми, методи роботи з педагогічними працівниками:

1. Моніторинг методичної роботи.
2. Наради в присутності директора закладу:
• «Організація методичної роботи з педагогічними кадрами в школі у 2017/18 н.р.»;
• «Шляхи реалізації науково-методичної проблеми теми»;
• «Аналіз апробації авторських та експериментальних програм».
3. Постійна виставка кращих напрацювань учителів на базі методичного кабінету закладу «Педагогічний еверест», організація виставок інформаційного, навчально-методичного матеріалу на допомогу вчителям з питань використання методик, спрямованих на формування конкурентоспроможного учня освітнього процесу.
4.Створення інформаційно-методичного банку « Формування конкурентоспроможної особистості . Шляхи, методи, форми».

Педагогічні читання:
• «Конкурентоспроможний педагог. Теоретичні аспекти проблеми в працях вітчизняних і зарубіжних педагогів» (щодо реалізації науково-методичної проблеми теми);
• «Розвиток інтелектуального, творчого потенціалу учасника освітнього процесу як складова формування конкурентоспроможної особистості. Проблеми. Пошук. Досвід»;
• «Дидактичні проблеми загальноосвітньої школи у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського».
• « Розвиток інтелектуального, творчого потенціалу учасника освітньогопроцесу як складова формування конкурентоспроможної особистості. Проблеми. Пошук. Досвід».

5. Засідання методичної ради закладу:
• «Про організацію методичної роботи з питань підготовки педагогів до інноваційної діяльності»;
• Про організацію виставки творчого доробку методичних структур з питань реалізації науково-методичної проблеми.
• « Використання у освітньому процесі інформаційно -комунікаційних технологій, комп'ютернихї засобів і систем навчання».
• Звіт про підсумки реалізації І етапу науково-методичної проблеми
«Упровадження інноваційних навчально-виховних технологій як основи формування технологічних компетентностей та конкурентоздатної особистості в умовах ринку праці».

6. Семінар створення психолого-педагогічних умов для виховання креативної особистості.
7. Засідання методичних об'єднаннь.
8. Семінар-практикум . Вдосконалення методики сучасних уроків різних типів. .
9. Фестиваль сучасних уроків: «Урок у майстра».
10. Комплекс індивідуальних консультацій щодо організації самоосвітньої діяльності з проблеми.
11. Адресна допомога учителям із проблеми «Упровадження інноваційних навчально-виховних технологій як основи формування технологічних компетентностей та конкурентоздатної особистості в умовах ринку праці», «Взаємодія учня й учителя в площині проектної діяльності».

ІІ етап

Практичне дослідження проблеми2021/22 н.р.

Мета:
• формування досвіду творчої діяльності педагогів під час реалізації науково-методичної теми;
• конструктивне опрацювання змістового, процесуального, діагностичного компонентів освітньої молоді;
• формування особистісно пристосованого змісту з огляду на власний досвід та науково-методичне забезпечення;
• розробка модифікованої адаптованої моделі впровадження проблемного питання.

Завдання:
• забезпечення доступності змісту, форм і методів науково-методичного підходу, умов відтворення шляхів реалізації проблеми;
• відтворення досвіду сформованої фахової діяльності та засвоєння досвіду діяльності в нових умовах;
• осмислення очікуваних результатів (розробка критеріїв і показників);
• виокремлення технологічних процедур.

Зміст:
• розробка правил і норм виконання технологічних процедур з упровадження моделі;
• виокремлення напрямів і способів застосування моделі в навчальному закладі;
• моделювання системи методичної роботи з педагогами;
• розробка принципів інноваційної діяльності в системі підготовки конкурентоспроможного вчителя;
• розробка моделі формування вчителя як конкурентоздатного фахівця;
• навчання педагогів;
• виконання експертизи результатів поточного етапу інноваційного процесу;
• розвиток сучасного педагогічного стилю педагога.

Результат:
• поява первинної конструктивної моделі реалізації проблемного питання в освітній практиці;
• набуття вчителем уміння організовувати свою самостійну роботу: добір інформації, її критичне осмислення, застосування в певних ситуаціях;
• діяльнісне освоєння нової моделі чи окремих структурних компонентів;
• формування бажаної інноваційної ініціативи;
• модель формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця.

Зміст, форми, методи роботи з педагогічними працівниками


1. Ознайомлення з нормативною базою освіти, кращими зразками роботи, педагогічним досвідом педагогів-новаторів з науково-методичної проблеми «Упровадження інноваційних навчально-виховних технологій як основи формування технологічних компетентностей та конкурентоздатної особистості в умовах ринку праці» через мережу навчально-методичних семінарів, заходів.

2.Педрада: «Проблеми мотивації навчальної діяльності учнів у сучасних умовах».

3. Поповнення інформаційно-методичного банку «Формування конкурентоспроможної особистості . Шляхи, методи, форми.»

4. Круглий стіл «Сучасний урок. Яким він має бути?» (учителі вищої категорії).
5. Психолого-педагогічний семінар «Психологічна взаємодія учасників освітнього процесу - важлива умова високої результативності.
6. Мікродослідження «Соціально-педагогічна освіта педагога»

7. Засідання методичних об'єднань.
8. Семінар-практикум «Проектування і діагностика якості освіти, як ресурс її інноваційного розвитку».
9. Очно-заочні курси.
10. Індивідуальні консультації щодо організації самоосвітньої діяльності з проблеми.
11.Тренінг «Провайдинг інноваційних технологій як засіб підвищення якості освітнього процесу ».

ІІІ етап

Адаптаційно-корекційний 2022/23 н.р.

Мета:
• аналітична діяльність учителів закладу з проблемної теми;
• апробація освітньої моделі в педагогічній діяльності;
• розробка й апробація системи соціально-психологічної підготовки вчителя до педагогічної діяльності в інноваційних умовах;
• апробація моделі формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця.
Завдання:
• упровадження освітньої моделі;
• оцінювання ефективності розробленої моделі, корекція.

Зміст:
• апробація педагогічних технологій, орієнтованих на впровадження інтерактивних методів і засобів навчання та розвиток професійної майстерності педагогів;
• апробація принципів інтерактивної роботи в системі підготовки конкурентоспроможного вчителя;
• оцінювання результативності комбінування традиційних та інноваційних варіантів фахової й методичної діяльності;
• порівняння очікуваних і фактичних результатів утілення моделі, визначення напрямів та шляхів корекції;
• апробація структурних компонентів моделі педагогічної діяльності за умов модернізації освітньої галузі та моделі формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця.
• побудова оптимальної моделі організації систем і підсистем навчально-методичної діяльності;
• розробка рекомендацій щодо заключного етапу роботи над проблемним питанням.

Результат: поява оптимальної конструктивної моделі реалізації проблемного питання в освітній практиці.

Зміст, форми, методи роботи з педагогічними
1. Оперативна нарада «Використання інноваційних технологій - ефективний засіб розвитку конкурентоспроможної особистості».
2. Психолого-педагогічний семінар «Психологічна взаємодія учасників освітнього процесу - важлива умова високої результативності навчання».
3. Соціально-психологічний тренінг «Як стати лідером» (учителі другої, першої категорії).
4. Мікродослідження:

1. Визначення ефективності впровадження інноваційних технологій (педагогічні колектив).

2. Вивчення ступеня сформованості творчих здібностей учнів.

3. Стрес. Профілактика психічного здоров'я педагогів.
5. Соціально-психологічний тренінг «Спілкуємося та діємо».
6. Методичний ринг «Методичний арсенал учителя щодо створення моделі самоосвітньої діяльності».
7. Засідання методичних об'єднань.
8. Семінар-практикум. «Технології інтерактивного навчання як важлива умова успішного навчання учнів».
10.Педагогічні читання: «Сучасні педагогічні технології їх актуальність в процесі піднесення навчальних досягнень учнів ».
11. Заняття Школи педагогічної майстерності.
12. Відкриті уроки з використання ІКТ.
13. Конкурс: «Відеопрезентації з навчального предмета».
14. Акмеологічний тренінг «Техніка самооцінки педагогічної діяльності вчителя» (атестуючі вчителі).
15. Індивідуальні консультації щодо організації самоосвітньої діяльності з проблеми.
16. Методичні рекомендації «Технологія педагогічного експерименту».

17. Педрада. Використання інноваційних технологій у розвитку обдарованості учня.

ІV етап

Дослідження результативності;
2023/24 н.р.

Мета:

Створення власного досвіду педколективу через:

•спрямування роботи всіх методичних структур над єдиною науково-методичною проблемою;

•удосконалення роботи педагогів у контексті роботи над проблемною темою;

•аналіз напрацьованого практичного досвіду;

•система моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів, тестування учнів і батьків;

аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів;

•творчі звіти;

•самоосвіта.

Зміст:

1.Психолого-педагогічний семінар:

• Перевантаження учнів: причини, наслідки й шляхи подолання.

• Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі діагностики їхніх реальних навчальних можливостей.

2. Діагностування:

• Вивчення результативності втілення проблеми: анкетування учнів, батьків, педагогічних працівників.

3. Конкурс серед учнів:

1) Відеопрезентації з навчального предмета.

2) Публікації з предмета.

4. Методична рада:

«Самостійна робота учнів з упровадження творчих знахідок».

«Ініціатива та творчість педагога»:

  • Конференція «Виховання в учнів інтересу до навчання»
  • Методична панорама «Урок дає досвідчений педагог»
  • Методична панорама «Запрошую на творчий урок»
  • Педагогічний бюлетень:

1) «Вісті з уроку».

2) «Інноваційні технології в розвитку самореалізації особистості».

  • Педагогічна виставка творчих розробок вчителів

10. Педрада:

1)Творчий потенціал учителя - важливий чинник впровадження нових освітніх технологій в навчально-виховний процес.

2) Інформаційно-комунікаційні технології в підвищенні професійної компетентності педагога, як складової впровадження нових педагогічних технологій.

V етап

Узагальнюючий підсумковий;
2024/25 н.р.

Мета:
• накопичення та систематизація даних щодо впровадження проблемного питання;
• розробка остаточних варіантів навчально-методичного забезпечення з проблеми;
• підбиття та оприлюднення загальних підсумків упровадження проблемного питання, підготовка наукових публікацій із проблеми.

Завдання:
• відпрацювання наявної моделі;
• удосконалення фахового рівня в межах моделі;
• вивчення результативності та ефективності впровадження проблеми в педагогічну практику через методичні форми.

Зміст:
• аналіз перебігу реалізації проблемного питання;
• моніторинг результатів упровадження моделі;
• вивчення оптимального взаємозв'язку компонентів та їх особливостей;
• аналіз динаміки особистісних переорієнтацій педагогів;
• підтримка високої результативності;
• узагальнення досвіду роботи над проблемою, презентація нових ідей;
• розробка методичних рекомендацій щодо формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця на основі матеріалів їз досліджуваної проблеми.

Результат:
• кількісний і якісний аудит систематизованої інформації процесуального характеру про результати впровадження проблемного питання;
• створення оптимальної ідеї педагогічного експерименту;
• здатність продукувати власний перспективний педагогічний досвід;
• висока мотивація до неперервної освіти.

Зміст, форми, методи роботи з педагогічними працівниками
1. Діагностика. Вивчення результативності втілення проблеми в освітній процес: анкетування учнів, батьків, вчителів.

2. Підсумкова науково-практична конференция: «Розвиток у учнів інтересу до навчання».
3. Воркшоп «Творчі резерви вчителів».
3. Захист проектів «Обмін інноваційним досвідом».
4. Методичний аукціон педагогічних ідей. Публікації з предмета.
5. Педагогічна виставка творчих розробок вчителів.

6. Педрада: узагальнення досвіду роботи з проблеми «Проектування й діагностика якості освіти в школі, як ресурс її інноваційного розвитку і зміцнення конкурентоздатності учня» (звіт).


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати